Lwówek Śląski
51°06'34"N 15°35'37"E
(51.109704, 15.593629)
211 m n. p. m.
W 1885 r. pruskie koleje państwowe doprowadziły linię kolejową z Gryfowa Śląskiego. W 1895 r. została ona przedłużona do Nowej Wsi Grodziskiej, a rok później do Jerzmanic-Zdroju, zapewniając połączenie ze Złotoryją. W 1904 r. powstała linia z Zebrzydowej, przedłużona w latach 1906-09 malowniczym odcinkiem Kolei Doliny Bobru do Jeleniej Góry. Ruch pasażerski na linii do Gryfowa Śląskiego zamknięto już w 1983 r., na trasie do Jerzmanic-Zdroju w 1992 r., wreszcie do Zebrzydowej w 1996 r. Linię do Jeleniej Góry ostatecznie zamknięto w 2016 r. Obecnie linię do Jerzmanic-Zdroju przejął Urząd Marszałkowski z planem remontu i przywrócenia połączeń pasażerskich. Stacja Lwówek Śląski posiada dwa perony, odchodziły z niej bocznice na plac ładunkowy i do elewatorów. Budynek dworca pochodzi z 1885 r., został on częściowo zniszczony w 1945 r. W północnej części stacji znajduje się betonowa wieża ciśnień z ok. 1926 r. i parowozownia ze zrujnowaną wieżą wodną z 1885 r., powiększana w miarę rozbudowy węzła w latach 1894 i 1906. W pobliżu znajduje się okazały most kolejowy nad Bobrem na linii do Jerzmanic-Zdroju.