Kłodzko
50°27'04"N 16°39'24"E
(50.451271, 16.656771)
287 m n. p. m.
Stacja Kłodzko Główne położona jest na linii Wrocław – Międzylesie – Lichkov, uruchomionej na odcinku Kłodzko Główne - Międzylesie w 1875 r. przez Kolej Górnośląską i stanowiącą część połączenia Wrocław - Praga. W 1879 r. Kolej Dolnośląsko-Marchijska zbudowała linię do Nowej Rudy, przedłużoną rok później do Wałbrzycha, stanowiącą część Śląskiej Kolei Górskiej ze Zgorzelca. W 1890 r. Pruskie Koleje Państwowe zbudowały linię Kłodzko – Szczytna, przedłużoną w latach 1902-05 do Kudowy-Zdroju. Fizycznie linia zaczyna się na dawnym posterunku odgałęźnym Kłodzko Nowe. Wreszcie w 1897 r. Pruskie Koleje Państwowe zbudowały linię Krosnowice Kłodzkie – Stronie Śląskie, która od 1994 r. zaczyna się również na dawnym posterunku odgałęźnym Kłodzko Nowe. W 2004 r. zlikwidowano na niej połączenia pasażerskie, obecnie prowadzony jest ruch towarowy do kamieniołomów w Ołdrzychowicach Kłodzkich. Linia planowana jest do przejęcia przez samorząd wojewódzki i ponownego uruchomienia przewozów pasażerskich. Stacja Kłodzko Główne składa się z dwóch grup torów i umieszczono wyspowo dworca. Wschodnia grupa torów znajduje się na linii Wrocław – Międzylesie, posiada trzy perony i stalową kładkę nad torami z 1897 r. Po stronie zachodniej stacji usytuowana jest grupa torów linii do Wałbrzycha z nieczynnym peronem. Na stacji znajdują się wieże ciśnień - z ok. 1900 r. koło nastawni KG i z lat 1909-11 przy moście nad Nysą Kłodzką. Przy wylocie w kierunku Wrocławia zbudowano w latach 1891-99 parowozownię, zlikwidowaną w 1993 r., obecnie w stanie ruiny. Neoklasycystyczny dworzec z lat 1873-79 został wyremontowany w latach 2012-13. Na wylocie ze stacji w kierunku Wałbrzycha znajduje się most nad Nysą Kłodzką z 1878 r. Podczas budowy drugiego toru w 1909 r. most przebudowano. Obecnie posiada kratownicową konstrukcję wyprodukowaną w hucie w Chorzowie i jeden filar. Przyczółki mostu wyposażone są w ceglane umocnienia blokhauzu. Wzdłuż torów biegnie kładka dla pieszych, którą można przejść do ul. Skośnej, gdzie znajdują się dwa domy mieszkalne dla pracowników kolejowych – z ok. 1885 i 1905 r.