Srebrna Góra – Wiadukt Srebrnogórski

Srebrna Góra
50°34'09"N 16°38'44"E (50.569378, 16.645827)
504 m n. p. m.
Kolej Sowiogórską zbudowano w 1900 r. na trasie z Dzierżoniowa przez Pieszyce i Bielawę Zachodnią do Srebrnej Góry. Linię przedłużono w 1902 r. do Ścinawki Średniej i rok później do Radkowa. Wskutek dużego nachylenia na części odcinka Srebrna Góra – Wolibórz wprowadzono zapobiegającą poślizgom na podjeździe zębatkę, tworząc jedyną na terenie obecnej Polski kolej zębatą. Koszty utrzymania trudnego, górskiego fragmentu linii i kryzys ekonomiczny doprowadziły do zamknięcia odcinka Srebrna Góra – Wolibórz w 1931 r., trzy lata później rozebrano tory. Przy budowie linii wzniesiono w 1901 r. dwa okazałe wiadukty, pierwszy z nich – Srebrnogórski posiada wysokość 28 m. Z powodu braku barierek wejście na niego jest niebezpieczne.

Miejsce znajduje się na szlakach

Pobierz aplikację

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Więcej na ten temat...